EVEN VOORSTELLEN; HET EYA KERNTEAM
Wij brengen kinderen en hun ouders in contact met zichzelf en elkaar en maken daarvoor gebruik van gerichte psychotherapeutische interventies waar binnen (lichaamsgerichte) ervaringen een belangrijke rol spelen. Het team van EYA bestaat uit doorgewinterde therapeuten met verschillende specialisaties. In ons behandelaanbod mixen en matchen we om de gezinnen die we ondersteunen optimaal maatwerk te kunnen bieden.
Onze handelingsadviezen zijn concreet en op maat, rekening houdend met de draagkracht en de draaglast. We ondersteunen in het gezin en waar mogelijk op school, in samenwerking met het steunnetwerk en eventuele overige hulpverleners. Een persoons- en systeemgerichte aanpak. Iedereen is welkom. Met of zonder gestelde diagnose.

Yfke Kuiphof
Ik ondersteun vol liefde kinderen en jongeren in het versterken van het contact met en vertrouwen in de eigen-wijze authenticiteit. Dit doe ik op praktische, lijfelijke en energetische manier. Door middel van het lijf, sport, spel en gesprek ontdekken we wie jij bent en wat voor jou klopt in je denken - voelen en doen.  Ik nodig ouders uit om bewustzijn te verruimen en onder het gedrag van hun kind te duiken. Zodat wat er gezien en gevoeld mag en kan, zicht en voelbaar wordt. Altijd met als doel, dat waar jij of je kind in vastloopt weer in beweging mag komen en verbinding en plezier op authentieke wijze weer mogen stromen!
Naast de individuele sessies met kinderen en jongeren beweeg, ervaar en deel ik ook volop met ouders.  Ik ben actief in PMGT sessies binnen EYA en kan ontzettend genieten van mee mogen bewegen rondom een gezin. Het bewegen naast de kinderen en hen helpen ondertitelen geniet ik volop van. 
Mijn basis qua opleiding is die tot psychomotorisch therapeut (2011). De jaren daarna heb ik de opleiding tot gecertificeerd mindfulness kindertrainer afgerond. Daarnaast heb ik verschillende bij en nascholingen gevolgd in contextueel en systemisch werk. In mei 2022 heb ik de opleiding tot lichaamsgericht traumatherapeut bij Centrum Puur afgerond en in mei 2024 de mediumvakschool van NYAP.  

Elody Postma
Ik ben Elody Postma en ik geef met veel enthousiasme psychomotorische therapie aan kinderen, jongeren, hun ouders of het hele gezin. Door op een speelse manier contact te maken en aan te sluiten bij de belevingswereld van een kind of een jongere, ontstaat er al snel vertrouwen en plezier binnen de therapie. Ik geloof dat dit plezier en vertrouwen nodig is om te kunnen ontwikkelen. Samen gaan we op zoek naar succeservaringen en naar wat het kind of de jongere kan helpen. Ik maak hierbij gebruik van bewegingsgerichte en lichaamsgerichte activiteiten, zoals spelvormen of ontspanningsoefeningen, maar ook creatieve werkvormen of buitenactiviteiten kunnen langskomen. Ik zie kinderen graag met hun ouder(s) in de sessie en samen met de systeemtherapeut doen we gezinsPMT-sessies. Met het hele gezin in beweging; dat zijn de leukste sessies van mijn werk! 
Na mijn bachelor opleiding tot psychomotorisch therapeut heb ik ook de master Psychomotorische Therapie afgesloten. Naast mijn werk als therapeut, werk ik met veel plezier als docent op de opleiding voor PMT-BA aan het Windesheim in Zwolle.

Hester Troost
Mijn naam is Hester Troost, ik werk als Integratief kinder- en jeugd therapeut.
Ooit ben ik begonnen als leerkracht in het speciaal onderwijs en na 12 jaar heb ik me omgeschoold naar kindertherapeut. Ik vind het gedrag , de ontwikkeling en het brein van kinderen en jongeren erg interessant en ben ook nog lang niet uitgeleerd op dat gebied!
In mijn werk bij EYA vind ik het belangrijk dat het kind en de ouder zich fijn , gehoord en gezien voelen. Samen gaan we kijken wat de hulpvraag is en vanuit mijn vak probeer ik het gevoel van regie terug te geven aan het kind/ de jongere/ de ouder.
Ik maak gebruik van psycho- educatie (leren over hoe dingen werken) , spelvormen, tekenen, gesprekstechnieken, ervaringsleren en nog veel meer.
De methodes die ik kan inzetten zijn o.a. Matrix, Boksend opvoeden, Rots en water en RMTI (basis van reflexintegratie)
Naast dat ik individueel met kinderen werk, vind ik het ook erg leuk om ouders te begeleiden.
De meeste kinderen die ik begeleid zijn 10+

Manon Gervink (Sabbatical)
Ik vind het super leuk om als systeemtherapeut samen te mogen werken binnen praktijk EYA. Momenteel ben ik met sabbatical en bied ik geen face 2 face ondersteuning aan kinderen en gezinnen. 
Vanuit mijn enthousiasme en betrokkenheid help ik gezinnen om van onrust, stress en ruzies te komen tot meer plezier, ontspanning en verbinding. Door middel van gesprekken en door dingen samen te doen zoals spel, creativiteit en bewegingsactiviteiten ondersteun ik in het realiseren van verandering. In mijn werkwijze vind ik het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en zich daarbij veilig en vertrouwd voelt. Ik geloof dat problemen makkelijker op te lossen zijn wanneer kinderen samen met de belangrijkste mensen in hun leven bij mij komen. In een veilige, vertrouwde omgeving. Dat is in mijn ervaring de basis van persoonlijke ontwikkeling!
Mijn basisopleiding is psychomotorisch therapeut (2008). Sinds het afronden van deze studie heb ik al vele kinderen en gezinnen mogen behandelen. Het werken met ouders en gezinnen vond ik zo leuk dat ik me steeds meer ben gaan verdiepen en specialiseren in de systeemtherapie.  En deze ontwikkeling blijft doorgaan!
Ik gun het ieder kind en gezin om zich veilig, vertrouwd en verbonden met elkaar te voelen. 

Manon Rutgers
Hallo! Mijn naam is Manon Rutgers en ik loop de komende periode stage bij Praktijk EYA. Ik volg de opleiding Psychomotorische therapie en zit op dit moment in mijn 3e jaar. Tijdens mijn stage krijg ik de kans om mee te lopen met de verschillende therapeuten binnen de praktijk en ervaring op te doen.
Wat ik het leuke vind aan PMT is dat je met beweging en ervaring zoveel kunt bereiken. Ik vind het mooi om te zien hoe cliënten door middel van doen en ervaren nieuwe inzichten krijgen en stappen vooruit kunnen maken. Ik vind het fijn aan praktijk EYA dat het een klein schalige praktijk is. Zo heb je oog voor de verschillende behoeften van de cliënten.
Ik kijk ernaar uit om tijdens mijn stage veel te leren, mezelf verder te ontwikkelen en samen met het team van EYA cliënten zo goed mogelijk te ondersteunen.
ONZE FIJNE, KUNDIGE MEDE EYA'ers:

Hans van Zwolle
Zorgvuldig luisteren is het meest waardevolle wat we kunnen doen voor elkaar. Vanaf 2004 werk ik met veel plezier in de gezinnen waar ik voornamelijk in gesprek ben met ouders. Bij voorkeur doe ik dat met collega`s zodat we elkaars deskundigheid kunnen aanvullen. In mijn visie zijn ouders de sleutel tot verandering. Dat ik bij de gezinnen thuis kom vind ik belangrijk. Zo maak ik een klein stukje van het gezinsleven mee en ontstaan er vanzelf aanknopingspunten om in gesprek te komen. Ik werk graag vanuit vertrouwen en gelijkwaardigheid. Mijn kennis en ervaring neem ik mee. Maar ouders kennen hun kind het beste en weten heel goed wat hun kind nodig heeft. Mijn bedoeling is om ouders aan het denken te zetten en hen te helpen een situatie op een andere manier te bekijken. Zo ontstaan er inzichten die achteraf bekeken heel logisch lijken. Ik kom graag een kop koffie doen om te luisteren en ervaringen te delen.

Martje van der Veer
Hey! Ik ben Martje van der Veer en woon in het mooie Zwolle, samen met mijn man en onze vier kinderen. Al van jongs af aan wist ik dat ik in mijn werk graag iets voor anderen wilde betekenen. Mijn oneindige nieuwsgierigheid naar mensen drijft mij nog altijd: waarom zijn we wie we zijn en doen we wat we doen?
Sinds 2005 werk ik met veel plezier als vaktherapeut (psychomotorische therapie). Ik begon in de kinder- en jeugdpsychiatrie en maakte later de overstap naar de jeugdzorg. Na 12,5 waardevolle jaren koos ik ervoor om als ZZP’er te gaan werken — een stap die mij veel vrijheid en inspiratie heeft gebracht. Inmiddels ben ik verbonden aan drie praktijken, waar ik geniet van de dynamiek en de samenwerkingen.
Jongeren en gezinnen hebben een speciaal plekje in mijn hart. Ik geloof in de kracht van verbinding en vind het belangrijk om een veilige, vertrouwde omgeving te bieden.
Het lichaam en bewegen vormen daarbij een waardevolle ingang: via het lichaam kun je voelen wat woorden soms niet kunnen zeggen. Beweging maakt zichtbaar wat er van binnen speelt en helpt om letterlijk en figuurlijk weer in beweging te komen — richting groei, herstel en verbinding.

Jeroen Reijntjes
Mijn naam is Jeroen Reijntjes, ik ben 35 jaar, getrouwd en trotse vader van een zoon. Ik ben een optimist, liefhebber van sport en werk als psychomotorisch therapeut en bewegingsagoog. Al meer dan tien jaar begeleid ik kinderen en jongeren in hun ontwikkeling, met als uitgangspunt dat iedereen op zijn eigen manier mag groeien.
In mijn werk combineer ik beweging, spel, opstellingen en therapie om de betekenis van gedrag zichtbaar te maken en te begrijpen. Via psychomotorische therapie geef ik kinderen en hun omgeving inzicht in wat er speelt, en leer ik hen concrete en praktische vaardigheden aan om met emoties en gedachtes om te gaan.
Wat mij kenmerkt is mijn open en actieve houding. Kinderen voelen zich snel veilig en op hun gemak, wat de basis vormt voor verandering. Vanuit vertrouwen en plezier werk ik doelgericht aan het verkrijgen van inzicht, betekenis, begrip en vooruitgang. 
Ik werk systemisch: ik kijk niet alleen naar het kind, maar naar het geheel – gezin, omgeving, school. Door samen te werken met ouders, verzorgers en andere betrokkenen ontstaat er beweging op meerdere lagen.
Creativiteit en maatwerk staan voorop. Geen standaardtraject, maar een aanpak die aansluit bij wat het kind echt nodig heeft.
ONZE FIJNE KUNDIGE EYA-SAMENWERKINGSPARTNERS:

Sharon van Dijk
Mijn naam is Sharon van Dijk – U-A-Sai, vrijgevestigd orthopedagoog, RITHA en ECHA Specialist, ACT therapeut en praktijkhouder van Vic Orthopedagogiek.
Ik bied binnen EYA psychologisch & intelligentie onderzoek. 
Voor sommige kinderen kent de ontwikkelingsfase waarin zij zich bevinden een combinatie van behoeften die voor de omgeving nog moeilijk grijpbaar is. Het kan dan, aanvullend op het bredere traject binnen EYA, van meerwaarde zijn om met de inzet van psychologisch onderzoek licht te schijnen op de sterke en minder sterke kanten in de kindontwikkeling. Ik kijk het liefst breder dan alleen het intelligentieprofiel, zodat alle betrokkenen inzicht krijgen in wat zij van het kind mogen vragen zonder het emotioneel te overvragen. Of wat zij bijvoorbeeld kunnen doen om een (cognitief) onderprikkeld kind zodanig te prikkelen dat het weer tot leren komt. Daarin is ieder kind verschillend en vraagt iedere context (thuis, school, sport, vrienden) vaak ook weer iets anders.
Ik vind het belangrijk dat een ieder rondom het kind begrijpt wat het nodig heeft. Daarom vat ik mijn uitgebreide verslagen graag in één oogopslag samen in een visual en bied ik psycho-educatie aan voor zowel ouders als kinderen, om nog net dat laagje dieper over te brengen wat het ontwikkelingsbeeld nu eigenlijk voor hen betekent.

Marwil Nijmeijer
Van nature ben ik nieuwsgierig naar wat mensen beweegt en waarom we doen zoals we doen. Als maatschappelijk werker heb ik vanaf 1998 met veel plezier in jeugdhulpverlening, - reclassering en onderwijs gewerkt. Mijn liefde voor de Haptonomie is geboren toen ik ontdekte dat ons lichaam een schat aan informatie in zich draagt. Vanaf 2016 werk ik als GZHaptotherapeut. 
Binnen EYA kijk ik graag mee met ouders die zich bewust willen worden van hun eigen gedragspatronen en gevoelens die van invloed zijn op de opvoeding en gezinsdynamiek. Samen kijken we naar de communicatie met jezelf met daarin de wisselwerking tussen voelen, denken en doen. Dit doen we via onze tastzin, het eerst ontwikkelde zintuig wat is verbonden met alle andere zintuigen en ons denken. Zo kun je heel bewust waarnemen hoe je met jezelf omgaat, met de signalen van je lichaam maar ook met de wereld om je heen. Ik werk met directe aanraking, gesprekken en oefeningen in de ruimte. Zo kan je meer mogelijkheden in jezelf ontdekken en loskomen van bestaande, automatische patronen met het hier en nu als vertrekpunt.






